In iedere klacht schuilt een kans

“Your most unhappy customers are your greatest source of learning” (Bill Gates)

Ziet u een klacht ook als een kans om uw klant te behouden?

Het kan gebeuren dat een klant ontevreden blijft, ook al heeft u alles gedaan wat in uw mogelijkheden ligt. Als u deze ontevreden klant laat gaan, loopt u het risico van imagoschade. Hoe kunt u dat voorkomen?

Met SMART mediation laat u aan uw klant zien dat u voor uw klant tot het uiterste gaat.
U toont zich namelijk bereid om op gelijkwaardige basis en met respect in gesprek te gaan. Beide partijen worden in mediation serieus genomen en gehoord en dit zijn belangrijke aspecten als het gaat om het voorkomen van imago schade. Immers als een klant zich gehoord voelt en met respect behandeld wordt, zal deze een beter beeld van uw bedrijf behouden.

Mocht u er onverhoopt toch niet uitkomen met elkaar, dan is de kans groter dat u op een goede manier uit elkaar gaat.

Met SMART mediation laat u zien dat u het principe ‘een klacht is een kans’ ook daadwerkelijk in de praktijk brengt.

Terug